Gillar du Ruccola?

Den härligt lite beska och nötsmakiga sallad. Då är detta rätten för DIG :-)

Ruccola, eller som kallas också för senapskål innehåller massa vitamer. A, C, folsyra, zink,järn, kalium och kalcium.
Men det mest märkvärda halten av K-vitamin, som av endast en portion ruccola ger dig hela ditt dagliga behov av vitaminet.
Vilket leder till minskad risk för benfraktur och är också renande för levern.

Jättegod och enkel rätt, och får du för mycket över av peston, är det INGEN fara. Lägg i en burk, in i kylen och använd på mackan för ett näringsrikt och gott pålägg.

Tips! Bjud inte denna rätt på dejten..
Le och du visar en riktigt grön skog mellan tänderna :-)
Tandtråd rekommenderas.

4 portioner

Ingredienser:
Valfri pasta för 4 portioner
100-150 gr ruccola
1 näve solrosfrön
10 soltorkade tomater och en skvätt av oljan i burken
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Koka pastan aldente enligt pastans instruktioner:

Mixa ruccola, solrosfrön, tomater och en skvätt olja till en fin mix.
Smaka av med salt och peppar och eventuellt mer olja.

Häll av pastan och blanda i peston noga, så det blir jämt blandat.
Bon appetit!