Vego By Me

Välkommen till mitt vegetariska kök!

Månad

januari 2015

Fruktig och nyttig glass med torkat kaneläpple

Två enkla ingredienser: Plantbaserad kvarg och fryst frukt! Japp, så enkelt är det med denna svalkande och fräscha glass Jag toppade med torkad äppelring med kanelsmak. 2 portioner Glass: Ingredienser: 1 burk Alpro naturell kvarg (Go on) Ca 2 nävar… Fortsätt läsa →

Spenat- och ostbiff med persiljestuvad potatis

Ibland är det så skönt med något färdigt att värma på till middag en stressig dag i veckan Dessa färdiga biffar är gjorda av Hälsans kök och lät väldigt gott och såg tillfredsställande ut när jag såg dessa i frysdisken… Fortsätt läsa →

Olivolja med touch av Parmesan

Tips! Sista kanten på parmesanosten, den hårda – Släng inte den! Stoppa i den i din olivoljeflaska som du har hemma, och låt den ligga där och gotta sig. Nästa gång du använder oljan, har den fått en jättegod ton… Fortsätt läsa →

Avocado-Äpple cocktail med pepparrotsdip

Denna förrätt bjöd jag några vänner på när de kom över på middag. Ville ha en enkel rätt, lena smaker, fint serverad och som inte var för tung, för att sedan kunna gå in på varmrätten Enkel, god och fräsch,… Fortsätt läsa →

All around the world-middag, serverad med Blåbärssås

Nu är jag lite ”Risky” här och provar mig på att tillaga Cassava, som egentligen är giftig med sin blåsyra… Oj oj tänker ni… Men så illa är det inte Bara man tillagar denna rotfrukt väl genom rostning eller kokning… Fortsätt läsa →

Färsbiff med soltorkad tomat och persilja serverad med Granatäpplesallad

Anammas Soja färs är absolut den bästa vegofärsen enligt mitt tycke. Väldigt god smak, bra konsistens och väldigt lätt att laga mat på Använder denna när jag gör färssås, tacos och biffar! Här har jag gjort goda biffar med en… Fortsätt läsa →

Grönkålsfylld sötpotatis serverad med chilislungade Edamebönor

Ännu mera Grönkål? Japp, det är ju såå gott, såå nyttigt och såå säsong! Bakad sötpotatis istället för vanlig bakpotatis gör denna rätt ännu godare och nyttigare dessutom. Perfekt som vardagsmat eller att piffa till rätten med lite chilislungade bönor… Fortsätt läsa →

GrönkålsChips

Grönkål är rena hälsobomben! Den innehåller massa vitaminer så som vitamin C, vitamin A, Omega 3, järn, antioxidanter och även mycket fibrer. Minskar risken för att din syn försämras, och kan motverka gråstarr. Fullproppad med kalcium! Den kan göra att… Fortsätt läsa →

Pastagratäng med ”skinka”, tomat och basilika

Perfekt mat att laga till hela familjen en veckodag, eller på söndag till veckans matlådor till jobbet. Krämig, god och mättande. Servera med en fräsch blandsalladen och du har en kanongod rätt som kan varieras i oändlighet 4 portioner Ingredienser:… Fortsätt läsa →

Kanel-och kardemummaspetsad Havremjölk

Ett enkelt, men ett så enkelt och gott tips är ett stort glas HAVREMJÖLK och blanda i antingen ca 1/2 tsk kanel och 2 nypor kardemumma, eller 1 tsk pepparkakskryddor! Drick och njut, Jag älskar detta! Havremjölk rekommenderar jag OATLY,… Fortsätt läsa →

© 2019 Vego By Me — Drivs på WordPress

Tema av Anders NorenUpp ↑